Pneumatyka w pojazdach samochodowych.

28 grudzień

Pneumatyka w pojazdach samochodowych.

zacisk 1Praktycznie każdy pojazd ciężarowy wyposażony jest w układ pneumatyczny, odgrywający niesłychanie istotną rolę. Odpowiada przede wszystkim za bezpieczeństwo jazdy, gwarantując prawidłową pracę pneumatycznych zacisków hamulcowych, jak również za obsługę wszystkich siłowników, gwarantujących zachowanie funkcjonalności pojazdu. Wobec tego też, można tutaj powiedzieć, iż układ pneumatyki w pojazdach ciężarowych jest na tyle istotny, iż należy mu poświęcić odpowiednią ilość uwagi, i zagwarantować, aby mógł pracować prawidłowo, tym bardziej, iż ewentualne uszkodzenia mogą bardzo negatywnie wpływać na jakość pracy samochodu i bezpieczeństwo jego operatora.

Żywotność układu pneumatycznego.

Przede wszystkim należy zadbać o to, aby układ pneumatyki mógł jak najdłużej pracować bez zarzutu, a w tym celu należy przeprowadzać jego regularne przeglądy oraz systematycznie monitorować jego pracę. Wszystkie nieprawidłowe zachowania, jak na przykład wydłużona droga hamowania pojazdu, czy też problemy związane z siłownikami, mogą nam sugerować, iż jakieś elementy układu nie będą pracować prawidłowo. Najczęściej zaś dochodzi do uszkodzenia osuszacza, którego rola w tym przypadku jest szalenie istotna. Otóż, obniża on poziom wilgotności powietrza dostarczanego do układu, co będzie mieć kolosalne znacznie z punktu widzenia bezpieczeństwa pracy układu oraz bezpieczeństwa poszczególnych elementów pracujących w oparciu o sprężone powietrze. Musimy pamiętać, iż powietrze atmosferyczne, pobierane do układu, zawiera bardzo dużo wilgoci, a w układzie najlepiej jeśli nie będzie to więcej niż 20%, toteż osuszacz będzie odbierać wilgoć i odprowadzać ją na zewnątrz. Prawidłowa jego praca będzie nam tutaj więc gwarantować brak jakichkolwiek problemów związanych z wydajną pracą układu hamowania czy też pracą poszczególnych siłowników.

Zagrożenia dla układu pneumatyki.

Najważniejszym zagrożeniem jest tutaj rzecz jasna wspomniana wilgotność wynikająca z braku prawidłowej pracy osuszacza. Nadmierny jej poziom będzie bardzo negatywnie wpływać na prawidłowość pracy poszczególnych elementów, a także przyczyniać się do powstawania korozji, co niestety będzie powodem dość kosztownych napraw a nawet wymiany niektórych elementów, jeśli korozja będzie zbyt zaawansowana. Warto więc jak najszybciej wychwytywać ewentualne uszkodzenia układu a w szczególności osuszacza, bowiem Wtedy możliwa do przeprowadzenia będzie jeszcze regeneracja pneumatyki co zawsze jest rozwiązaniem przystępniejszym cenowo, niż wymiana jakiegokolwiek jej elementu. Generalnie rzecz więc ujmując, warto tutaj przeprowadzać regularne przeglądy techniczne, oraz na bieżąco monitorować prawidłowość pracy poszczególnych elementów układu pneumatyki, aby jak najszybciej wychwytywać ewentualne nieprawidłowości w pracy jego elementów, celem przeprowadzania szybkich napraw czy też zregenerowania poszczególnych elementów, aby nie dopuścić do poważniejszych i bardziej kosztownych w naprawie uszkodzeń.

Dodaj komentarz